dimecres, 7 de gener del 2015

Intent d'estafa a ebay en intentar vendre'm l'iPhone

"En estas fechas tan señaladas"..., atenció amb els desaprensius que us volen estafar vilment per ebay.

La història és la següent: 
  • Divendres dia 2 de gener:
Vaig posar a la venda directa i subhasta el meu iPhone. Un tal Jeffery Williams (potser canvia de nom en altres cassos) de Londres me'l va comprar directament. 
Vam intercanviar mails en els quals deixava entreveure la seva pressa per tenir-lo aviat ja que es tractava d'un regal, per això volia que li enviés el paquet per UPS enlloc del mitja més barat. L'increment del transport l'assumia ell, per això cap problema.
Aquí em va saltar la primera senyal d'alarma. UPS és més car, enviar el paquet a Londres costa més de 100 euros i de fet, si ell ho comprés a la botiga com a nou li sortiria igual de preu. (Potser no en queda per allà?...).
Finalment em va enviar un mail sol·licitant esperar a dilluns pel matí per a fer el pagament per a que pugui fer l'enviament el mateix dilluns. Cap problema.
  • Diumenge dia 4 de gener:
- A les 21:43 m'arriba el següent mail (he substituit xxxx on figurava el meu nom i yyyy pel producte venut amb el seu codi corresponent):

eBayeBay sent this message xxxx xxxx xxxx
 (xxxx
) Your registered name is included to show this message originated from eBay. Learn more. 
Here is your update.
 
Dear xxxx, 

Thanks for selling on eBay. To help you keep your money, we're sending you this order update for you to get the item sent and get back to us with the shipping tracking number so your money can show up in your PayPal account. This is to reduce the high rate of fraudulent and for the safety of both buyer and seller. 

 
 Recent updates to your order
 payment for your item is available (s).
Seller:Member ID xxxxNew member 

 
yyyyyy yyyyy yyyy yyyyy (yyyyyyyyyyyy)
  
 payment has been made. 
   item not dispatched 
Price: € ZZZZZ
EUR
 Quantity: 1 
 
Estimated delivery: Varies*  
once the shipment as been done send us the shipping Tracking number by clicking reply on this mail so the money can show up in your Paypal account
postage address confirm by the buyer

 
Jeffery Williams
25b Prince Road 
SE25 6NN 
London
07881266109

eBay Buyer Protection


 Es suposa que és un sistema de seguretat que consisteix en que PayPal bloqueja els diners que el comprador ja ha pagat, a l'espera de que el venedor enviï el paquet per a fer-los-hi arribar.
anava seguit d'aquest altre e-mail, aparentment procedent de PayPal:

 
Dear xxxxxxxxxxxxx,

   We are waiting to receive the shipment details in other to use it to process your available fund of € ZZZZZ EUR into your PayPal account.At the moment; the transaction can't be canceled based on the fact that the payment was made via PayPal Advanced method which is now strongly advised to be used for international transactions on eBay.

The money can't be returned back to the buyer because it has already been ordered to your PayPal account,you are advised to get the item shipped and email us the tracking number to enable us to process funds into your PayPal account. Note that the said money will not reflect in your PayPal account until we have confirmed a valid shipment tracking number from you, the tracking number is what we shall use to process the funds into your PayPal account.
 
Tracking number should be sent to PayPal money merchant at: merchantpay@mail2europe.com
 
Once the tracking number has been confirmed,we shall process the funds into your PayPal account (XXXXXXXX) without further delay.
 
 
Thank you for using PayPal ® . We look forward to serving your online auction payment needs in the future.
Sincerely,
Gene Braint.
Paypal Customer Care.


- A les 21.45 el comprador m'envia un mail avisant-me de que ja ha pagat i enviant-me l'adreça de destí.

  • Dilluns dia 5 de gener (vigilia de Reis)

- A les 9:05 m'envia un mail recordant-me que m'ha fet el pagament.
- Obro el correu i em trobo tots els mails del dia abans i el del dilluns i tens la sensació de que fas tard, de que ja fa un dia que ha pagat i que has de fer l'enviament.
Atenció a la jugada. Com em va dir que pagaria dilluns, jo ja no ho vaig mirar fins dilluns al matí. Això crec que està fet expressament: et dona pressió i afegeix l'element essencial per a tenir èxit l'estafa: la pressa. 

Si hagués inspeccionat detingudament els correus es poden veure errades. Per exemple, al mail d'eBay, el link al seller era incorrecte. L'adreça d'origen del correu, aparentment apuntava a ebay, però l'adreça real era: ebayservicemember@mail2member.com
L'adreça del correu de paypal era realment merchantpay@mail2europe.com
Tot això ho saps, saps que has de revisar els correus, que no te n'has de refiar. Però aquí és on intervé dos factors decisius: la pressa i la confiança: 
- Et fiquen pressió per a que vagis ràpid i no tinguis massa temps d'analitzar. El suposat pagament havia estat fet abans de l'esperat, en diumenge, per tant, tens la urgent sensació de que ja fas tard. Tot ha estat pensat fins a l'últim detall.
- D'alguna manera et confies. Bé per que has fet varies transaccions abans i no has tingut mai cap problema o per que has intercanviat mails amb el comprador i semblava de fiar.
Sigui pel que sigui, vaig programar l'enviament per la web d'UPS. En acabar, vaig enviar al comprador el codi de seguiment, a l'adreça de PayPal que m'havien dit.
Immediatament vaig rebre el següent correu:

PayPal



Dear xxxxx xxxxx ,

This is PayPal customer center, We want to inform you that we have not been able to ascertain the shipment.

We have noticed that the tracking number XXXXXXXXXXXXXXXX seems to be a label or has not been shipped. If the item has been shipped please send us the receipt of shipment. 

We urge you to proceed with the shipment and supply us the tracking number so your account will be credited.

We urge you to be patient as your account will be credited as soon as we confirm the shipment.

We want you to know that we are here to protect both the buyer and the seller so your money is intact with us.

PayPal Apologize for any inconvenience this might have caused our customers all over the world

We hope to serve you better
Sincerely, 
The PayPal Team


Resumint, el codi de seguiment no corresponia encara a cap enviament, ja que encara no l'havia enviat.
Un cop van venir a recollir el paquet, l'estat de l'enviament va canviar i vaig rebre el següent mail:


PayPal


Dear xxxxx xxxxxxx,
 
 PayPal customer's center received a shipping reference number XXXXXXXXXXXXXX. We have sent you this mail to acknowledge the receipt of your mail and reference code included and to make you aware that your money is been processed to be credited. Nevertheless, please allow few hours of verification due to the majorities of customers we attend to and you shall receive a mail from our representative confirming your payment and should there be any changes from the buyer you shall be informed accordingly to avoid discrepancies whatsoever.
We hope to serving you better.
Copyright © 2015 PayPal. All rights reserved.
Information about FDIC pass-through insurance


Es a dir, que suposadament, en unes poques hores, em farien l'ingrés. A partir d'aquí només quedava esperar. I van passar les poques hores i de l'ingrés res de res. Aleshores va ser quan em va saltar l'alarma. Vaig començar a revisar els mails i vaig començar a trobar inconsistències. Una cerca per google i de seguida vaig trobar en un foro, un cas igual al meu fil per randa que qualificava com estafa. Una suor freda em va començar a venir. De sobte, tot quadrava. Com si et traguessin una vena dels ulls. Et sents humiliat. Estúpid. I això és potser pitjor que la pèrdua material.
Ràpidament vaig trucar a UPS per a veure si era possible aturar l'enviament abans no fos massa tard. Van fer els procediments que s'havien de fer. Si el paquet havia passat per l'últim punt de control abans d'embarcar a Anglaterra no hi havia res a fer, però si encara havia de passar per algun punt de control, al llegir el codi de barres els saltaria una alarma i s'aturaria l'enviament.
Per sort, finalment van poder aturar-lo i he pogut evitar l'estafa.

Ara toca denunciar al comprador a ebay.

Aneu molt en compte...

2 comentaris:

  1. Hi Joan,

    I think I've been scammed by same person as you (same phone number 07881266109). Unfortunately It was too late when I realise my mistakes and the laptop I've send was already delivered in England. Because there was not a "real" transaction, Ebay and Paypal are insure nothing. I'm obviously not agree with that so I've filled a complaint send to ECC-Net.

    Maybe could you check with them and fill a request too (It's not too long) ? It will be very nice to help my case.

    Best regards,

    Vivien GRUSS from France

    ResponElimina
    Respostes
    1. Count on It. Could you send me the URL where you have filled the request? I wrote to Ebay and PayPal to denounce but the user dissappeared from eBay.

      Elimina